Zarządzanie urządzeniami


Dodawanie urządzenia

Z uwagi na nowe funkcje programu takie jak dostęp do konfiguracji zdalnej kamer i rejestratorów (ustawienia nagrywania,ustawienia detekcji ruchu, ustawienia czasu itd.) , oraz możliwość sterowania zdalnego obrazem na wyjściu monitorowym , jeżeli nastąpi dodanie urządzenia na koncie administratora, wówczas istnieje ryzyko wprowadzania istotnych zmian w konfiguracji urządzenia przez użytkownika aplikacji. W celu ograniczenia uprawnień należy tworzyć na urządzeniu konta użytkownika z ograniczeniami i dodawać urządzenia do programu z ich wykorzystaniem.


Istnieje pięć sposobów dodawania urządzeń.

Wpisanie danych ręcznie

Kroki:
  1. W menu zarządzania urządzeniami, kliknij i wybranie Ręczne dodawanie.

  2. Należy wprowadzić odpowiednie dane:
    • Alias: Pole do wpisania nazwy urządzenia do wyświetlania na liście.
    • Tryb rejestracji: Wybów trybu połączenia poprzez: InternecDDNS, IP/domenę lub tzw.IP Server. Następnie konfiguruj odpowiednie ustawienia dodawanego urządzenia.
      InternecDDNS: Dla trybu rejestracji przez serwer DDNS producenta należy wpisać adres serwera hiddns.com oraz domenę zarejestrowaną dla urządzenia na serwerze.
      IP/Domain: Można uzyskać dostęp do urządzenia bezpośrednio przez stały adres IP lub nazwę domenową. Należy wpisać adres IP lub domenę oraz podać port urządzenia (8000 dla ustawień fabrycznych rejestratorów/kamer IP).
      IP Server: Można uzyskać dostęp do urządzenia przez tzw. IP Server. Należy wpisać adres IP Server oraz identyfikator będący nazwą urządzenia lub nr seryjny urządzenia.
    • Nazwa użytk.: Wpisz nazwę logowania użytkownika do urządzenia (admin dla ustawień fabrycznych rejestratorów/kamer IP).
    • Hasło: Wpisz hasło do urządzenia.
    • Ilość kanałów: Po zapisaniu wprowadzonych ustawień, jeżeli połącznie jest poprawne, ilość aktywnych kanałów zostaje automatycznie odczytana z urządzenia.
  3. Click to confirm the settings.


Skanowanie kodu QR dla dodawania jednego lub wielu urządzeń

Można dodać jedno lub wiele urządzeń poprzez skanowanie kodu QR.

Kroki:
  1. W menu zarządzania urządzeniami, kliknij i wybierz Skanuj kod QR.
  2. Kolejne kroki, aby dodać jedno urządzenie:
    1. Użyj aparatu w urządzeniu mobilnym, aby zeskanować kod urządzenia,które chcesz dodać

      Kod QR urządzenia może być dostępny z menu urządzenia lub programu klienta sieciowego PC.
    2. Wybierz zidentyfikowane urządzenie i kliknij Dodaj.

  3. Przeprowadź następujące operacje, żeby dodać wiele urządzeń:
    1. Można zeskanować obraz kodu QR dla wielu urządzeń przy pomocy wbudowanego w urządzenie mobilne aparatu.

      Lub można i wybrać zdjęcia z albumu. Kody QR zostaną zeskanowane automatycznie.

      Kody QR dla wielu urządzeń mogą być generowane przy pomocy funkcji generowania kodów, szczegóły w dzialeGenerowanie kodów QR w dalszej części strony.
    2. Zostawnie wyświetlony wynik skanowania. Wybierz urządzenia i kliknij Dodaj , aby potwierdzić.

Konfiguracja Wi-Fi

W menu zarządzania urządzeniami, kliknij i wybierz Ustawienia Wi-Fi. Można wybrać połączenie WiFi i dodać do listy.

Kroki:
  1. Wprowadź numer seryjny urządzenia (9-znaków), lub kliknij i użyj telefony, żeby zeskanować nr seryjny urządzenia z etykiety urządzenia.
  2. Kliknij Następny i wpisz hasło (o ile wymagane) do sieci do WiFi, do której połączony jest telefon.
  3. Kliknij Następny i zapoznaj się ze stroną zawierającą informacje jak poprawnie rozmieścić i konfigurować urządzenia. /li>
  4. Kliknij Następny i urządzenie bedzie próbować połączyć się do sieci WiFi.
  5. Po tym jak urządzenie połączy się do sieci WiFi ustaw następujace parametry. Adres IP i port zostaną przypisane automatycznie.
    • Nazwa własna: Edytuj pole do wpisania nazwy urządzenia do wyświetlania na liście.
    • Nazwa użytkownika: Wpisz nazwę logowania użytkownika do urządzenia (admin dla ustawień fabrycznych rejestratorów/kamer IP)
    • Hasło: Wpisz hasło do urządzenia.
    • Ilość kanałów: Po zapisaniu wprowadzonych ustawień, jeżeli połącznie jest poprawne, ilość aktywnych kanałów zostaje automatycznie odczytana z urządzenia.
  6. Kliknij i dodaj urządzenie.

Urządzenia Online

Kroki:
  1. W menu zarządzania urządzeniami, kliknij i wybierz Urządzenia Online.

  2. Urządzenia będące włączone w tą samą sieć lokalną co urządzenie mobilne zostaną wyświetlone na liście.

    Wybierz urządzenie z listy, które ma być dodane.

  3. Można zobaczyć szczegóły urządzenia takie jak typ, MAC, wersja firmware , numer seryjny, oraz ustawienia sieciowe jak adres IP, port, brama sieciowa.

    Kliknij , aby edytować ustawienia sieciowe. Można przełączyć DHCP , aby aktywować protokół DHCP (automatyczne przydzielenie adresu IP).

    Kliknij i wprowadź hasło administratora, aby zatwierdzić zmianę parametrów

  4. Kliknij Dodaj, aby otworzyć okno dodawania.
  5. Należy wprowadzić następujące dane:
    • Nazwa własna: Edytuj pole do wpisania nazwy urządzenia do wyświetlania na liście.
    • Nazwa użytkownika: Wpisz nazwę logowania użytkownika do urządzenia (admin dla ustawień fabrycznych rejestratorów/kamer IP)
    • Hasło: Wpisz hasło do urządzenia.
    • Ilość kanałów: Po zapisaniu wprowadzonych ustawień, jeżeli połącznie jest poprawne, ilość aktywnych kanałów zostaje automatycznie odczytana z urządzenia.
  6. Kliknij , aby dodać urządzenie.

Generowanie kodu QR

Można wyeksportować informację o zaznaczonych na liście dodanych urządzenia w postaci kodu QR.

Kroki:
  1. W menu zarządzania urządzeniami, kliknij i wybierz Generowanie kodu QR.
  2. Wybierz urządzenia do eksportu i kliknij Generowanie kodu QR.
  3. Zostanie wygenerowany kod QR zawierający informacje o zaznaczonych urządzeniach. Można zapisać zdjęcie kodu QR w albumie telefonu.
  4. Można zeskanować kod QR, aby dodać wiele urządzeń. Szczegóły w Skanowanie kodu QR dla dodawania jednego lub wielu urządzeń na górze strony.

Zdalna konfiguracja

Po dodaniu można konfigurować urządzenia. Dostępne parametry: informacje podstawowe, ustawienia czasu, zmiana hasła, harmonogram nagrywania, aktywacja alarmów zwykłych i inteligentnych.

Funkcja wymaga Android 4.2 lub nowszej wersji.

Kroki:
  1. W menu informacji o urządzeniu kliknij i wybierz Zdalna konfiguracja.
  2. Poniższa tabela opisuje opcje dostępne dla zdalnej konfiguracji.
    Ikona Nazwa Opis
    Informacje podstawowe Wyświetlenia informacji o urządzeniu: model, sn, MAC, firmware, liczba kanałów, dysków, we/wy alarmowych itp..
    Konfiguracja czasu Wybór strefy czasowej i ustawienie daty i czasu.
    Zmiana hasła Zmiana hasła w urządzeniu zdalnym.
    Harmonogram nagrywania Ustawienia harmonogramów nagrywania dla kanałów urządzenia zdalnego.
    Zdarzenia Aktywacja zdarzeń takich jak detekcja ruchu, utrata połączenia, sabotaż obrazu.
    Funkcje inteligentne Aktywacja zdarzeń takich jak przekroczenie linii, wtargnięcie i inne wspierane przez zdalne urządzenia.
    Pomiar temperatury

    Aktywacja pomiaru temperatury tylko dostępna dla kamer termowizyjnych.


Zdalne sterowanie menu

Funkcja wirtualnego pilota, która pozwala na zdalne sterowanie menu rejestratora (np. przełączanie kamer na monitorze).

Kroki:
  1. W menu informacji o urządzeniu kliknij i wybierz Wirtualny pilot.
  2. Przesuń palcem w górę, dół, prawo i lewo na ekranie telefonu, aby przeprowadzić operacje na urządzeniu takie jak przesunięcie w górę, dół, prawo i lewo. Kliknij palcem, aby potwierdzić.

    Kliknij , aby zrezygnować ze sterowania i wrócić do poprzedniego menu.

    Można kliknąć , aby otworzyć menu główne.


Siła hasła

Gdy urządzenie jest dodane, program sprawdza automatycznie siłę jego hasła. Gdy używane jest hasło tzw. ryzykowne (czyli w przypadku starszych urządzeń hasło nie spełniające polityki haseł np. 12345), lub hasło słabe , wyświetli się informacja bezpieczeństwa. Jest wysoko zalecane stosowanie haseł mocnych. Ważny zakres hasła [8-16]. Możesz użyć połączenia liczb, małych i wielkich liter oraz znaków specjalnych, przy czym w haśle muszą się znajdować przynajmniej dwa z wymienionych rodzajów znaków.


Aktywacja urządzenia

Jeżeli dodawane urządzenie nie jest aktywne, wówczas należy je aktywować, tzn. nadać hasło spełniające wymagania dla haseł. Pojawi się okno z prośbą o aktywację.

Kliknij Potwierdź w oknie aktywacji urządzenia .

Aby rozpocząć pracę z urządzeniem konieczna jest jego aktywacja.

Kroki:

  1. Wpisz hasło dla konta administratora urządzenia 'admin' i potwierdź je. Program sprawdzi siłę hasła. Jest wysoko zalecane stosowanie haseł mocnych. Ważny zakres hasła [8-16]. Możesz użyć połączenia liczb, małych i wielkich liter oraz znaków specjalnych, przy czym w haśle muszą się znajdować przynajmniej dwa z wymienionych rodzajów znaków.
  2. Kliknij Potwierdź, aby aktywować urządzenie, a program dodana automatycznie urządzenie z wpisanym hasłem.

Edycja urządzenia

Kroki:
  1. W menu zarządzania urządzeniami należy wybrać urządzenie i kliknąć, aby wyświetlić jego parametry.
  2. Kliknij , aby wejść w edycję. Można zmienić ustawienia urządzenia według potrzeb. Wprowadzone zmiany należy zapisać.

Usuwanie urządzeń

W panelu zarządzania urządzeniami należy wybrać urządzenie i przytrzymać dłużej, aż ukaże się komunikat usuwania. Kliknij Potwierdź w celu usunięcia urządzenia z listy.